گروه ورزشی: ثبت‌نام کمیته ملی المپیک در حالی آغاز شده است که نظرات متفاوتی پیرامون نامزدی مسئولان سازمان ورزش در انتخابات 7 آبان از سوی اهالی ورزش گفته می‌شود.

 پس از اینکه محمد علی‌آبادی در گفت‌وگویی حضور در انتخابات را منوط به بررسی بیشتر کرد، بسیاری از تحرکات و رایزنی‌های آینده اعضای مجمع برای نامزدی در انتخابات و یا رأی به افرادی خاص منوط به حضور یا عدم حضور رئیس سازمان ورزش شده است.

در همین راستا کیومرث هاشمی، معاون محمد علی‌آبادی تعامل همه جانبه با دولت و مسئولان بلندپایه کشور را یکی از ویژگی‌های ضروری برای رئیس جدید کمیته ملی المپیک می‌داند.

وی در شرایطی به هماهنگی نهاد المپیک و نهاد رسمی ورزش تاکید می‌کند که به نظر می‌رسید همین موضوع استراتژی سازمان در انتخابات باشد: «وجود تجربه در تشکیلات کمیته ملی المپیک و به ویژه شناخت چگونگی تعامل با بخش‌های مختلف دولت را باید جزو ویژگی‌های لازم و ضروری برای اعضای جدید این کمیته قرار داد.» رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی با بیان اینکه پست ریاست کمیته ملی المپیک از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با دقت هر چه بیشتر فرد صاحب این سمت انتخاب شود، تصریح کرد: «رئیس جمهوری آذربایجان ریاست کمیته ملی المپیک این کشور را هم بر عهده دارد.

در بسیاری از کشورهای دیگر معاونان رئیس جمهوری یا برخی وزیران عهده‌دار این سمت هستند. این نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت بالای مسئولیت کمیته ملی المپیک برای ورزش هر کشور است. وی افزود: «رئیس کمیته ملی المپیک باید ارتباط قوی و همه جانبه‌ای با بخش‌های مختلف دولتی داشته باشد و از این ارتباط در جهت پیشبرد اهداف این کمیته استفاده کند. در انتخابات آینده این نکته باید مدنظر قرار داده شود.»

هاشمی همانند علی‌آبادی شرکت در انتخابات و نامزدی را به بررسی بیشتر موکول می‌کند: «پذیرفتن هر یک از مسئولیت‌های کمیته ملی المپیک حساسیت‌های خاص خود را دارد. تا به امروز تصمیمی برای کاندیداشدن و حضور در دور جدید انتخابات کمیته ملی المپیک نگرفته‌ام.»

پاسخ کمیته المپیک به رئیس دیوان محاسبات

علی کفاشیان دبیرکل کمیته ملی المپیک در سخنانی به عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات کشور برای هزینه 120 میلیارد تومانی المپیک پاسخ داد.   
علی کفاشیان در گفت‌وگو با  ایرنا گفت: «با توجه به حجم و وسعت کار کمیته ملی المپیک، نه‌تنها بودجه فعلی، بلکه بودجه 120 میلیارد تومانی هم برای ما کم است.» رئیس دیوان محاسبات کشور چندی پیش از حسابرسی عملکرد المپیک 2008 پکن خبر داد و گفت: «حسابرسی عملکرد ناکامی‌های المپیک 2008 پکن انجام و نتایج آن به رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام شده است.»

رحمانی فضلی گفته بود: «در این حسابرسی مشخص شده که چه اقداماتی در کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت‌بدنی با این هزینه‌هایی که در خدمت آنها بوده، انجام شده که چنین نتایجی به دست آمد.» وی با بیان این که دوستان دیوان محاسبات، ظرف یک ماه، آنچه که در حوزه قانونی و اختیاری و محدوده فعالیت دیوان بود را مورد بررسی قرار دادند، تصریح کرد: «در این بررسی‌ها مشخص شد بیش از 120 میلیارد تومان در این 4 سال فقط خرج امور مربوط به المپیک برای آمادگی فدراسیون‌های مختلف شده است.»

به گفته وی، بودجه کمیته ملی المپیک در مدت 4 سال 700 میلیارد ریال بوده که
590 میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است و ما نیز مبلغ را بین 44 فدراسیون برای اهداف مختلف تقسیم کردیم.» وی تصریح کرد: «برای حضور قوی‌تر در رقابت‌های پارالمپیک پکن 70 میلیارد ریال به ورزش جانبازان و معلولان دادیم.»

کد خبر 64922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز